Handelskedjan NORMAL öppnar hos Diös i centrala Sundsvall

Under våren 2024 slår den expansiva handelskedjan NORMAL upp dörrarna i Stenstan. Butiken kommer att ligga på Storgatan 40, mitt emellan O’learys Sportbar och KICKS. Den 435 kvadratmeter stora lokalen utvecklas av fastighetsägaren Diös som har ett etablerat samarbete med NORMAL i en handfull städer i norra Sverige.

Bild: NORMAL

NORMALs affärsidé är att sälja vardagliga produkter från kända varumärken inom bland annat hudvård, hårvård, makeup och rengöring till fasta låga priser. Målet är att ge kunden en unik upplevelse vid varje besök och butikerna uppdaterar därför delar av sortimentet regelbundet. NORMALs etablering i Sundsvall blir kedjans femte i Diös bestånd.

– Det är med stor glädje vi välkomnar NORMAL till Sundsvalls stadskärna. Det är ett oerhört starkt varumärke som kommer att bidra till citys attraktionskraft. Vi har en riktig energifylld vår framför oss med öppning av både NORMAL och Clas Ohlsons nya butiker. Det är ett faktum att flera väletablerade aktörer håller ögonen på Sundsvall och intresset för moderna butikslokaler i attraktiva lägen i stadskärnan ökar, säger Maryanne Karlsson, kommersiell förvaltare, Diös Sundsvall.

Vi är glada över att växa i Sundsvall och att äntligen få etablera oss i hjärtat av den vackra stenstaden. Med egen entré från gågatan, en butik som bär vårt varumärke från golv till tak och goda grannar har vi helt rätt förutsättningar att positionera oss i city. Det känns fantastiskt bra att vi nu möjliggör för fler Sundsvallsbor att ta del av våra onormalt låga priser, säger Jan Nyberg, landschef, NORMAL.

Maryanne Karlsson, kommersiell förvaltare, Diös Sundsvall
E-post: maryanne.karlsson@dios.se

Jan Nyberg, landschef, NORMAL

E-post: jany@normal.se