KICKS öppnar ny butik i Diös lokaler i centrala Sundsvall

Under våren öppnar KICKS en ny butik på Storgatan i centrala Sundsvall, mitt emellan H&M och O’learys, med egen entré från gågatan. Ett attraktivt butiks- och servicekoncept står i centrum när fastighetsägaren Diös nu inleder utvecklingen av lokalen.

KICKS nya butik har en yta på ca 190 kvadratmeter och är utformad enligt det nuvarande konceptet. I butiken kommer kunderna mötas av ett attraktivt sortiment tillsammans med kunniga skönhetsexperter för personlig service och vägledning. Utvecklingen av den nya butiken sker i linje med Diös planer om ett dynamiskt utbud av urban service i tillgängliga markplanslägen.

Vi är glada över att stärka vårt samarbete med KICKS och att få utveckla deras nya butik i ett av stans mest spännande kvarter. I denna fastighet möts cityanpassad urban service i markplan och moderna kontor i våningarna ovanför – något som skapar underlag för butikerna och restaurangerna, och livskvalitet för kontorsarbetarna. Mycket pekar på ett ökat intresse för Sundsvall och vi ser fram emot att berätta fler spännande nyheter under 2023, säger Maryanne Karlsson, kommersiell förvaltare, Diös Sundsvall.

I den nya butiken görs det plats för KICKS nya servicekoncept med skönhetsbehandlingar, Treat by KICKS. Det innebär att kunderna kommer att erbjudas en stor meny av olika skönhetsbehandlingar, i form av en shop-in-shop-lösning med lyxig salongskänsla.

– Vi tror starkt på Sundsvall och ser mycket positivt på att ta plats i ett nytt strategiskt läge inne i stadskärnan. Med etableringen av vår nya butik kommer vi att befästa vår position som en inspirerande skönhetsdestination i regionen samtidigt som vi får möjlighet att nå ut och stärka relationen till både nya och befintliga kunder, säger säger Hanna Graflund Sleyman, vd, Kicks Group.

Maryanne Karlsson, kommersiell förvaltare, Diös Sundsvall
E-post: maryanne.karlsson@dios.se

Maria Kempe, pressansvarig, Kicks Group
Telefon: 072 580 39 70