Kjell & Company öppnar butik i Mora centrum

En av Nordens största butikskedjor inom tillbehör för hemelektronik, Kjell & Company, öppnar under våren 2017 sin första butik i Mora. De kommer att flytta in i Diös fastighet på Kyrkogatan 20 i Mora centrum.

–   Det känns väldigt roligt att kunna förstärka Mora centrum med en så populär butikskedja. Kjell & Companys utbud kompletterar övriga butiker på Kyrkogatan och kommer att bidra till att stärka vår attraktiva och levande stadskärna, säger Mikael Hedh, förvaltare, Diös i Mora.

Om Kjell & Company
Kjell & Company säljer tillbehör för hemelektronik via butiker och internet. Företaget startades 1988 och öppnade sin första butik i Sundsvall. Idag har de drygt 90 butiker på 47 orter i Sverige samt 9 butiker i Norge.

Mikael Hedh, förvaltare, Diös Fastigheter i Mora
E-post: mikael.hedh@dios.se

Jessica Nyman, chef för Diös i Dalarna
E-post: jessica.nyman@dios.se