Krögarprofil öppnar restaurang i Metropolhuset i Sundsvall

Krögarprofilen Niklas Öberg, som bland annat driver Svenssons Kök & Bar och Skatans Café & Krog, öppnar en ny restaurang i företagshuset Metropol i Sundsvall. Menyn kommer att bestå av klassisk husmanskost och moderna tolkningar av traditionella rätter. Öppningen av Svenssons Metropol, som restaurangen kommer att heta, beräknas ske i början av oktober.

Med ett fyrtiotal kontor, gym, en coworking-hub och en modern restaurang är företagshuset Metropol en knutpunkt för möten, affärer och nätverkande i den växande stadsdelen Västermalm. När erbjudandet om att ta över restauranglokalen dök upp nappade Niklas Öberg – som är ett välkänt namn i Sundsvalls restaurangsfär – snabbt på möjligheten.

– Metropol är en flödesrik och dynamisk plats där en stor del av kundunderlaget redan finns i byggnaden. Huset är dessutom beläget i en stadsdel som är under utveckling och där ett av de stora dragplåstren – det nya aktivitetscentret – byggs alldeles bredvid. Vi har lyssnat på vad som efterfrågats i huset och tagit fram ett koncept som vi tror kommer att möta förväntningarna, säger Niklas Öberg, ägare, Svenssons Metropol.

Restaurangen kommer i första hand att servera lunch. Längre fram finns planer om att anordna Afterworks och andra mindre event.

Vårt erbjudande handlar om rätt hyresgäst i rätt fastighet och kvarter, och Svenssons Metropol i just Metropolhuset är en riktig fullträff i det avseendet. Niklas är vass på att arbeta fram och driva träffsäkra koncept och vi är övertygade om att den nya restaurangen blir ett omtyckt inslag i huset. Nu ser vi fram emot att lämna över nyckeln i oktober, säger Johan Nordin, kommersiell förvaltare, Diös Sundsvall.

Johan Nordin, kommersiell förvaltare, Diös Sundsvall
E-post: johan.nordin@dios.se

Niklas Öberg, ägare, Svenssons Metropol
E-post: niklas@svenssonsbar.se