Lyko satsar i Borlänge ­– tredubblar sina kontorsytor i city

Medarbetarna står i centrum när fastighetsägaren Diös utvecklar ett nytt kontor till skönhetskedjan Lyko på Borganäsvägen 26 i centrala Borlänge. Flytten innebär att de tredubblar sin kontorsyta, som utformas med fokus på att skapa en långsiktig och identitetsstark mötesplats för både medarbetare och besökare. Inflyttning beräknas ske i november.

På kontoret i Borlänge arbetar de anställda i huvudsak med IT- och digitaliseringsfrågor. Med flexibilitet som ledord erbjuds medarbetarna att styra sina arbetstider och varifrån de arbetar. Det nya kontoret utformas utifrån ett aktivitetsbaserat arbetssätt, med ambitionen att skapa en miljö som främjar möten, gemenskap och kreativitet. Lyko har huvudkontor i Stockholm och Vansbro, samt ytterligare tolv lokala kontorshubbar. Skönhetskedjan expanderar kraftigt i både Norden och Europa.

Vi är fantastiskt glada att vi kan fortsätta växa i Borlänge nära våra rötter i Vansbro. Vi har haft förmånen att hitta många kompetenta medarbetare här och kontoret har överträffat våra förväntningar som vi hade när vi öppnade hubben för ett par år sedan. Det nya läget intill Högskolan Dalarna passar oss perfekt eftersom  vi vill fortsätta attrahera rätt kompetens på vår fortsatta tillväxtresa, säger Peter Gunnarsson, CTO, Lyko.

Vi är glada över att få utveckla Lykos nya kontor mitt i centrala Borlänge. Efterfrågan på moderna kontor i stadskärnan är fortsatt stark och mycket pekar på att det är en effekt av både Högskolan Dalarnas nya campus och Northvolts satsning strax utanför city. Vi kommer se ett ökat flöde av människor i stadskärnan och företagen vill vara tillgängliga för sina medarbetare och nära sina kunder, säger Tobias Norestrand, kommersiell förvaltare, Diös Borlänge.

Tobias Norestrand, kommersiell förvaltare, Diös Borlänge
E-post: tobias.norestrand@dios.se

Peter Gunnarsson, CTO, Lyko.
Telefon: 070 603 99 17
E-post: peter.gunnarsson@lyko.com

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 31 mdkr, ett bestånd om 361 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 628 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Large Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se