Nästgårds öppnar restaurang i Diös lokaler i centrala Östersund

Populära restaurangen Nästgårds utökar sin verksamhet och öppnar ny restaurang i Diös lokaler på Biblioteksgatan i Östersund. Fokus på matlagningen blir på mindre rätter med råvaror från Norden. Diös påbörjar omgående anpassning av lokalerna som ska stå redo inför öppning våren 2022.

Nästgårds beskriver sig själva som en liten restaurang med stora ambitioner och serverar i dagsläget avsmakningsmenyer i Hölje strax utanför Lit, 30 minuter från Östersund. Fokus ligger på närproducerat och omsorgsfullt tillvaratagande av lokala råvaror. Restaurangen är mycket välbesökt och finns även omnämnd i Whiteguide. Nu öppnar de upp ytterligare en restaurang och har då valt att etablera sig i Diös lokaler mitt i centrala Östersund. Där vill de skapa en avslappnad miljö där det går lika bra att kika förbi på ett glas med lite tilltugg som att avnjuta en hel middag med mat och dryck av högsta kvalitet.

- Det här blir ett mycket roligt tillskott på Östersunds restaurangscen och något jag är övertygad om att besökare kommer att uppskatta. Det ska bli spännande att utveckla lokalerna i linje med deras koncept och vi ser fram emot att välkomna Nästgårds in till stan, säger Henrik Sjöstrand, uthyrare, Diös.

- Vi på Nästgårds ser fram emot att ta nästa steg med vår verksamhet och etablera oss i Östersund. Vi jobbar efter att ha en arbetsmiljö där allt är möjligt och att ha en progressiv atmosfär som återspeglar sig i hur våra gäster bemöts. Restaurangens läge och utformning är därför av största vikt och är vi glada att ha Diös som partner i utvecklingen av de lokalerna, säger Johan Rudsby, delägare, Nästgårds.

Henrik Sjöstrand, uthyrare, Diös
E-post: henrik.sjostrand@dios.se

Johan Rudsby, delägare, Nästgårds
Ante Kallström, delägare, Nästgårds