Ny aktör till företagshuset Metropol i Sundsvall – 25 nya arbetstillfällen skapas

Säljbolaget VendoSales har öppnat sitt första kontor norr om Stockholm i fastighetsägaren Diös expansiva företagshus Metropol i centrala Sundsvall. Bolaget tog plats i moderna kontorslokaler i mitten av januari.

VendoSales är en callcenterverksamhet som jobbar på uppdrag av andra företag. Sedan starten 2016 har bolaget etablerat kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Varberg samt en filial i Spanien. I samband med etablering i Sundsvall kommer 15 personer att anställas, med målet om att på sikt växa till minst 25 anställda.  – Metropolhuset och VendoSales är en perfekt matchning. Som nyetablerat bolag får de en naturlig gemenskap och allt samlat på en plats med massor av möjligheter till nätverkande, konferenser och mycket mer. Vi hälsar VendoSales varmt välkomna till oss och Sundsvall, säger Susanna Johansson, uthyrare, Diös Sundsvall.

– Efter mycket letande i såväl Sundsvall som kringliggande platser var det kontakten och all support från Diös som gjorde att vi till slut valde att satsa i Sundsvall. Det känns otroligt bra att vi nu kommer att ha Norrlands fräschaste säljkontor i Metropolhuset, säger Eric Moisio, etableringsansvarig och kontorschef, VendoSales.

Susanna Johansson, uthyrare, Diös Sundsvall.
E-post: susanna.johansson@dios.se

Eric Moisio, etableringsansvarig och kontorschef, VendoSales.
E-post: eric@vkb.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,8 mdkr, ett bestånd om 335 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 480 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se