October Stockholm öppnar hårstudio i Diös lokaler i Gävle

I december välkomnar fastighetsägaren Diös det svenska hårvarumärket October Stockholm till moderna lokaler i centrala Gävle. Hårstudion utvecklas i ett attraktivt läge längs stadskärnans flödesrika gågata, Drottninggatan, och blir närmsta granne med b.la. Åhléns, Stadium och Apoteket. October Stockholm kommer att erbjuda klipp, färg och hårvård samt produktförsäljning av egen hårfärg. Inflyttning sker i början av december.

October Stockholm grundades 2014 av frisören och makeupartisten Nina Holmgren. Verksamheten står på tre ben: hårstudio, makeup och hårfärg. Med hållbarhet som drivkraft vill de inspirera fler i branschen att minska sitt klimatavtryck. I dagsläget har October Stockholm hårstudios, som de kallar True Colour Shops, i Hudiksvall och Stockholmsområdet. Varumärkets egen hårfärg säljs genom utvalda återförsäljare på både nationell och internationell marknad.

Det är med stor glädje vi välkomnar October Stockholm till våra lokaler i centrala Gävle. För oss är det viktigt att samarbeta med hyresgäster som delar våra värderingar kring hållbar utveckling och framtidens urbana upplevelser. Nu ser vi fram emot en häftig invigning i december, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös Gävle.

Vi har länge känt att Gävle är rätt plats för vår fortsatta expansionsresa. Här finns en livlig stadskärna och ett starkt intresse för vårt erbjudande. Med inspiration från de bästa i branschen och stor lyhördhet för våra kunders önskemål blir vår True Colour Shop i Gävle något alldeles extra, säger Nina Holmgren, ägare, October Stockholm.

Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös Gävle
E-post: daniel.westblom@dios.se

Nina Holmgren, ägare, October Stockholm
E-post: nina.holmgren@octoberstockholm.com