Restaurang Frozen Mexican öppnar i centrala Gävle

Nu är det klart att restaurangen Frozen Mexican etablerar sig i Diös lokaler på Staketgatan i centrala Gävle. Företaget finns sedan tidigare i Åre och nu väljer man att satsa på Gävle i kreativa upplevelsebaserade lokaler. Öppning planeras till lucia.

Frozen Mexican fokuserar på att erbjuda upplevelsebaserade restaurangbesök. Hittills finns restaurangen i Åre och Gävle blir den andra restaurangen i ordningen.

- Frozen Mexican är ett unikt koncept som vi är glada över att kunna etablera i centrala Gävle. Daniel med personal har en fantastisk känsla för detaljer och service vilket jag är övertygad om kommer bidra till restaurangens framgång. Tillsammans med det övriga utbudet i området kommer Frozen Mexican fortsätta sätta Gävle på restaurangkartan, säger Cecilia Östlund, förvaltare, Diös.

- När vi ska etablera en restaurang är känslan för lokalen det absolut viktigaste. Finns inte den så är det svårt att bygga en trevlig miljö och atmosfär. Nu kan vi gladeligen berätta att vi funnit det vi söker och våra nya lokaler på Staketgatan byggs just nu om till att bli helt perfekta för oss. Vi jobbar med konstnärer som färgsätter väggarna vilket innebär att alla våra restauranger ser olika ut. Det ska vara lite brokigt, säger Daniel Arkensson, ägare, Frozen Mexican.

Cecilia Östlund, förvaltare, Diös
E-post: cecilia.ostlund@dios.se