Restaurang Jane Doe planerar att öppna på nytt i Diös lokaler

Diös välkomnar Jane Doe till sina lokaler på Kyrkgatan i centrala Östersund där den populära restaurangen planerar att slå upp portarna till hösten. Utveckling av lokalen med fokus på umgänge och bra mat-, dryck- och livemusikupplevelser påbörjas inom kort.

Ända sedan allt förstördes i en brand i december 2020 har ägarna till restaurangen och rockbaren Jane Doe letat efter den rätta lokalen för att kunna öppna verksamheten igen. Nu har man hittat den hos Diös, centralt beläget på Kyrkgatan. Här planeras god mat och dryck i rockig atmosfär med stort fokus på livemusik och öppet sju dagar i veckan.

Restaurang- och utelivet i Östersund har saknat en riktigt bra rockbar. Vi är väldigt glada över att ha hittat en lokal som passar Jane Doe så bra och vi ser fram emot öppning, säger Crister Jaarnek, uthyrare, Diös Östersund.

Äntligen kommer vi tillbaka med massa bra livemusik och skönt häng! Här blir det lätt att slinka in och ta en öl eller en bit mat och vi kommer satsa mycket på att skapa den perfekta atmosfären, säger Stefan Widenström, Jane Doe.

Crister Jaarnek, uthyrare, Diös Östersund
E-post:
crister.jaarnek@dios.se

Stefan Widenström, delägare, Jane Doe
E-post:
stefan@totalpanik.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 31 mdkr, ett bestånd om 363 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 623 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Large Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund | Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se | Org.nr: 556501-1771