Sensor Försäkring väljer expansiva Thulehuset i Umeå

Snabbväxande Sensor Försäkring har på kort tid tredubblat antalet anställda och väljer nu att fortsätta sin tillväxtresa i moderna kontorslokaler i Thulehuset i Umeå. När fastighetsägaren Diös inledde utvecklingen av det nya kontoret – som blir beläget på ett eget våningsplan – stod varumärket, en stark företagskultur och ytor för såväl fokuserat arbete som gemenskap i fokus. Inflyttning beräknas ske i början på september.

Sensor Försäkring är en norrländsk försäkringsförmedlare som grundades 2016 med ambitionen att erbjuda prisvärda försäkringspaket. Sensor samarbetar med flera olika försäkringsgivare och har ett brett utbud av försäkringar för både privatpersoner och företag. 2020 pekades företaget ut som ett av Norrbottens snabbast växande tillväxtföretag. Sensor Försäkring har sitt huvudkontor i Luleå, där de också är hyresgäster hos Diös.

Det har varit både inspirerande och roligt att följa Sensor Försäkringars resa det senaste halvåret. Det är med stor glädje vi möjliggör för deras fortsatta utveckling genom ett nytt kontor i ett av stans hetaste lägen – kvarteret Magne. I Thulehuset kommer de att vara en del av ett dynamiskt sammanhang tillsammans med andra verksamheter. De får också stans nya mötesplats, Clarion Hotel Umeå, som närmsta granne, säger Maria Kolterud, kommersiell förvaltare, Diös Umeå.

– Vi har det senaste halvåret anställt ett tjugotal nya medarbetare för att möta den ökande efterfrågan på våra försäkringar. Vi vill att vårt nya kontor ska vara en plats där våra medarbetare trivs, känner sig inspirerade och finner god arbetsro. Ytorna ska andas vårt varumärke och ge oss rätt förutsättningar att bygga en stark företagskultur. Med hjälp av Diös har vi verkligen hittat en lokal som vi känner uppfyller våra behov och önskemål, säger Tommy Grape HR-chef, Sensor Försäkring.

Maria Kolterud, kommersiell förvaltare, Diös Umeå
E-post: maria.kolterud@dios.se

Tommy Grape HR-chef, Sensor Försäkring
E-post: tommy.grape@sensorgroup.se