Sigma Industry North tar plats hos Diös i centrala Umeå

Thulehuset blir teknikkonsultbolaget Sigma Industry Norths nya utgångspunkt i centrala Umeå. Genom att uppgradera husets bottenvåning till ett modernt kontor med industriell look inleder nu fastighetsägaren Diös utvecklingen av lokalerna. Inflyttning beräknas ske i början av januari 2024.

Sigma Industry North erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom bland annat produktutveckling, produktionsutveckling och projektledning. Bolaget är en del av koncernen Sigma Industry East/North, som har verksamhet från Linköping i söder till Luleå i norr. I Umeå satsar Sigma Industry North på ett nytt, ändamålsenligt kontor för att ännu bättre kunna möta den ökade efterfrågan av bolagets tjänster.

– Umeå är en stad med stark tillväxt och spännande framtidsplaner. Genom att ta plats i ett av stadens landmärken, Thulehuset, stärker vi vår position och skapar nya förutsättningar att utveckla vår affär. Tillsammans med Diös och inredaren Hanna Konradsson skapar vi Umeås kanske häftigaste kontor, och framför allt – en mötesplats som både våra medarbetare, samarbetspartners och kunder kan trivas i och vara stolta över, säger Magnus Johansson, vd, Sigma Industry North AB.

Det är med stor glädje vi välkomnar Sigma Industry North till oss i Thulehuset. Etableringen är ett fint kvitto på kvarterets attraktivitet och stärker huset som knutpunkt för teknisk spets. Vi har en gemensam vision om att skapa ett toppmodernt och långsiktigt hållbart kontor som över tid kan anpassas efter bolagets behov.  Nu ser vi fram emot att lämna över nycklarna efter årsskiftet, säger David Nygren, uthyrare, Diös Umeå.

David Nygren, uthyrare, Diös Umeå
E-post: david.nygren@dios.se

Magnus Johansson, vd, Sigma Industry North AB
E-post: magnus.johansson@sigma.se