Uniflex är ny hyresgäst till Diös i centrala Sundsvall

I början av 2021 tar bemanningsföretaget Uniflex plats i nya utökade lokaler på Esplanaden i centrala Sundsvall. Diös påbörjar nu arbetet med att utveckla lokalerna till ett modernt kontor. Syftet är att skapa en mer attraktiv och tillgänglig mötesplats för kunder och medarbetare. Beräknad inflyttning sker 1 januari 2021.

Uniflex, som ingår i Poolia koncernen, är en rikstäckande helhetsleverantör av bemanning- och rekryteringstjänster och erbjuder tjänster inom bland annat industri, bygg, lager, administration, försäljning och kundservice. Idag finns Uniflex och Poolia på ett 40-tal orter i landet från Malmö i söder till Kiruna i Norr.

-Det känns riktigt bra att vi kan möjliggöra för Uniflex med Poolia att ta nästa steg i Sundsvall. I den unika fastigheten ”Blå huset” kommer vi skapa en attraktiv och inbjudande miljö där vi hoppas på att medarbetare och kunder kommer att trivas. Vi hälsar Uniflex med Poolia varmt välkomna till oss på Diös, säger Susanna Johansson, uthyrare, Diös.

-Det går väldigt bra för oss i Sundsvall och i och med att vi ser en fortsatt tillväxt framåt behövde vi nu se över lokalfrågan. Vi ser fram emot att få flytta in i nya lokaler och fortsätta växa och synas här i Sundsvall tillsammans med Diös Fastigheter, säger Linus Blixt, affärsområdeschef, Poolia/Uniflex Sundsvall.

Susanna Johansson, uthyrare, Diös
E-post: susanna.johansson@dios.se

Linus Blixt, affärsområdeschef, Poolia/Uniflex Sundsvall
Epost: linus.blixt@uniflex.seSofie Cardegren, affärsområdeschef, Poolia/Uniflex Sundsvall