Vintagebutiken Nordic Vintage etablerar sig i Diös lokaler i centrala Gävle

Ett nytt samarbete mellan fastighetsägaren Diös och nystartade Nordic Vintage förstärker nu stadsdelen Söder i centrala Gävle. Tillsammans etablerar de en helt ny vintageinredningsbutik på Södra Kungsgatan som kommer att sälja klassiska high end-möbler och vintageinreding. Lokalerna utvecklas under hösten inför invigning i början 2021.

Bakom satsningen finns entreprenören Yvonne Persson, sonen David Nordström och hans sambo Johanna Thörnesjö. Trion saknade en plattform för tidlös vintageinredning och beslutade sig efter dialog med Diös att starta Nordic Vintage i lokalerna på Söder. Etableringen blir ett helt nytt inslag i stadskärnan och kompletterar befintligt utbud i linje med Diös stadsutvecklingsstrategi om att fylla stadskärnan med ett urbant utbud av service och tjänster.

– Vi drivs av att erbjuda Gävleborna ett brokigt utbud som har något för alla. När vi kom i kontakt med Yvonne kom vi att tänka på dessa lokaler som med Yvonnes entreprenörsanda och driv kommer bli en självklar destination för möbel- och inredningstokiga, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös.

– Nordic Vintages nisch gör att butiken kommer skilja sig från den typiska second hand-butiken. Vi kommer att sälja möbler och inredning, som med sin klassiska elegans och tidlösa hållbarhet, kommer att kittla finsmakaren, Yvonne Persson, ägare, Nordic Vintage.

Är du intresserad av att se Nordic Vintage ta form kan du följa @Nordicvintage.se på Instagram där de kommer att dokumentera butikens utveckling från start till invigning.

Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös
E-post:
daniel.westblom@dios.se

Yvonne Persson, ägare, Nordic Vintage
E-post:
persson.yvonne@outlook.com

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 23,5 mdkr, ett bestånd om 337 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 486 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se