VR Sverige väljer Diös för sin etablering i Gävle

I oktober välkomnar fastighetsägaren Diös VR Sverige till moderna kontorslokaler på Norra Centralgatan i centrala Gävle. Kontorets strategiska placering, endast ett stenkast från Centralstationen, möjliggör en smidig och effektiv drift för VR Sverige som under kommande tioårsperiod är upphandlade att trafikera Tåg i Bergslagen.

VR Sverige bedriver sedan 2011 persontransporter med buss och på järnväg. Bolaget ägs av finska staten och är en av de större tågoperatörerna i Europa. VR börjar som operatör för Tåg i Bergslagen under december 2023, och redan nu har bolaget börjat ta plats i sina kontorslokaler på Norra Centralgatan. Från och med nästa vecka beräknas kontoret vara i drift.

– Vi är mycket glada över att välkomna VR som ny hyresgäst hos oss. Jag och mina kollegor kom snabbt överens om att kontoret vi själva sitter i skulle passa VR perfekt – lokalerna totalrenoverades under våren och ligger bara ett par minuters promenad från Centralstationen. VR delade vår uppfattning och tar snart över nyckeln till kontoret. Det är med glädje vi flyttar till förmån för våra hyresgäster och vi hälsar VR varmt välkomna till Norra Centralgatan, säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös Gävle.

Det viktigaste för oss var att lokaliseringen skulle ske i direkt närhet till Centralstationen då lokalerna även kommer att fungera som rastlokal för tågpersonalen. Att kunna erbjuda våra medarbetare en inspirerande arbets- och vilomiljö en naturlig del i vårt serviceerbjudande. Diös har varit lyhörda och tillmötesgående och vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete, säger Emanuel Fors, Operational Excellence Manager, VR Sverige AB.

Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös Gävle
E-post: daniel.westblom@dios.se

Emanuel Fors, Operational Excellence Manager, VR Sverige AB
E-post: emanuel.fors@vrsverige.com