Vuxenutbildningen Astar etablerar sig i Diös lokaler i centrala Luleå

I slutet av året etablerar sig vuxenutbildningsföretaget Astar i Diös lokaler i centrala Luleå. En ökad efterfrågan av företagets utbildningar bidrar till att de nu expanderar i nya lokaler. Nu ska de 2 500 kvadratmeter stora lokalerna utvecklas för att stå färdiga för inflyttning redan i månadsskiftet december/januari.

Astar ingår i ThorenGruppen och har sitt säte i Umeå. Företaget bedriver utbildning inom flera sektorer både riktade till privat och offentlig marknad inom yrkesområden som handel och administration, restaurang och livsmedel, el och energi, hotell och turism och industriteknik. Förutom företags- och vuxenutbildning finns över 20 gymnasieskolor inom koncernen samt förskolor och grundskolor.

- Det är jätteroligt att vi får vuxenutbildningen Astar till centrala Luleå i slutet av året och därmed ett ökat flöde av människor som rör sig i kvarteret dagligen. Det är en viktig uthyrning för oss i vår strategi att skapa inspirerande städer, säger Urban Olofsson, förvaltare, Diös.

- Vi är glada över att äntligen ha hittat lokaler som passar våra nya och utökade behov. Vi växer och vill vara lättillgängliga för våra medarbetare och elever. Vi ser fram emot öppning i slutet av året, säger Fredrik Eklund, enhetschef, Astar.

Urban Olofsson, förvaltare, Diös
E-post: urban.olofsson@dios.se