- Om Diös
- Vårt erbjudande
- Våra städer
- Våra fastigheter
-
Våra byggprojekt
- Pågående: Västra Stranden – Luleås nya gröna område
- Pågående: Kvarteret Vale i Umeå
- Pågående: Området Magasinen i Gävle
- Färdigställt: Modern kontorsfastighet ny knutpunkt i södra Gävle
- Färdigställt: Wasahuset i Gävle
- Färdigställt: Högskolan Dalarnas campus i Borlänge
- Färdigställt: Hotell i Umeå
- Färdigställt: Ny kontorsfastighet i expansiva Luleå Science Park
- Färdigställt: 46 nya lägenheter i centrala Sundsvall
- Färdigställt: Framtidens kontor i Borlänge: Trafikverket
- Färdigställt: Toppmodern polisstation i Umeå
- Färdigställt: Hotell i Sundsvall
- Färdigställt: Modernt kundservicecenter till Tele2 i In:gallerian
- Färdigställt: Välkommen till Söderbo!
- Färdigställt: Nya urbana bostäder - Kvarteret Bisittaren
- Våra handelsplatser
- För dig som leverantör
- För dig som hyresgäst
- Serviceanmälan
- Jobba med oss
- Kontakta oss
- Vår kunskapsarena
- Press
Sundsvall får en ny aktör på husbilsmarknaden
Diös Fastigheter AB (publ) har tecknat avtal, med det nystartade företaget Birsta Husbil AB, om en 1 200 kvadratmeter stor butik och verkstad på Birstavägen i Sundsvall. Den 13 april slår verksamheten upp sina dörrar. Birsta Husbilar har ensam agentur för de tyska märkena Carado och Eriba, vilket innebär att kunderna finns över hela Sverige. Sundsvall med närområde är dock naturligtvis huvudmarknaden.
– En verksamhet som Birsta Husbil kräver stora ytor för att kunna visa sitt sortiment samtidigt som det är viktigt med god exponering mot förbipasserande, menar Bo Tjälldén marknadsområdeschef på Diös Västernorrland. Dessa förutsättningar finns oftast i utkanten av centrum och tack vare vår stora bredd på lokaler kunde vi erbjuda en lösning som passade mycket bra.
Företaget tillhandahåller förutom nybilsförsäljning även en begagnatmarknad för både husbilar och husvagnar, en tillbehörsbutik samt en verkstadsdel.
– Efterfrågan på husbilar har ökat markant under senare år och 2011 var ett rekordår för branschen, berättar Magnus Jonsson, en av ägarna till Birsta Husbil AB. Svenskarna satsar mycket pengar på semestern och vi ser en fortsatt god efterfrågan framöver. Därför törs vi göra den här satsningen, avslöjar Magnus vidare.
Målgruppen är företrädesvis lite äldre då ett husbilsinköp är en kostsam investering. Husvagnssortimenet breddar dock utbudet och attraherar många barnfamiljer.
– Nu inledningsvis kan vi endast erbjuda begagnade husvagnar, men efterfrågan på husvagnar är också fortsatt stor så vi satsar på att få en agentur även där, avslutar Magnus.
Följ oss gärna på www.dios.se