Clarion Hotel Sundsvalls vd Per Keller:  "Jag vill skapa en helhetsupplevelse som överraskar"

Med ambitionen att bli Sundsvallsbornas nya vardagsrum utvecklas det blivande Clarionhotellet i Sundsvall i en rasande fart inför invigning om mindre än ett år. Ett stenkast från de fantastiska cityfastigheterna och den pulserande gågatan som knyter ihop det nya stadskvarteret kommer hotellet bidra med en helt ny destinationsupplevelse till Sundsvalls urbana stadsmiljö. Men vad utgör egentligen ett riktigt bra hotell, och vad kommer hotellet att bidra med till Sundsvall som stad? Det och mycket mer har vi frågat hotellets blivande vd, tillika upplevelseexpert, Per Keller.

Per, grattis till det nya jobbet! Vi är så glada över att välkomna dig tillbaka till Sundsvall. Vad är det som lockar med din hemstad, förutom vårt fantastiska hotell? 
Familjen, naturen och helheten som stad. Efter många år borta från Sundsvall var längtan att komma hem väldigt stark. Att få chansen att ha så nära till skog och fjäll, samtidigt som att få bo i en stad som utvecklas i rask takt och fortfarande har en enorm potential framför sig. Den kombinationen skapar en helhet där jag tror många trivs. Det skall vi vara stolta över!

Du har bred erfarenhet av hotellbranschen, vad är det som gör ett hotell riktigt bra och hur kommer det att visa sig på Clarion Hotel Sundsvall? 
Genuina människor och unika upplevelser. Det som har synts tydligast enligt mig de senaste åren är behovet av genuin service och kvalitativa upplevelser. Nu under coronapandemin så har den förväntningen från gäster, likt digitaliseringen, gått enormt fort fram. Detta är bra, enormt bra för konsumenten! Det kommer utveckla lägstanivån inom branschen och utveckling är alltid bra.

På Clarion Hotel Sundsvall, skall vi skapa just detta: människor och upplevelser i världsklass! Vi kommer skapa en helhetsupplevelse i detta hus som tilltalar människan. En plats där du känner dig hemma, fast i ett koncept som ständigt skall överraska med Sundsvall alltid närvarande.

Vi är väldigt stolta att få chansen att bli en hyfsat stor arbetsgivare i Sundsvall och kunna bidra till ökad tillväxt för staden. När det specifikt kommer till hotellet - ja, där skall vi bidra med magi!

Vad tror du att hotellet kommer att bidra med till Sundsvall som stad?
Besöksnäringen är en enormt viktig del av en destination. Den bidrar med stora skatteintäkter och jobbtillfällen som är långsiktiga. Vi är väldigt stolta att få chansen att bli en hyfsat stor arbetsgivare i Sundsvall och kunna bidra till ökad tillväxt för staden. När det specifikt kommer till hotellet - ja, där skall vi bidra med magi! Vi kommer skapa en hållbar helhetsupplevelse i detta hus. En upplevelse som Sundsvallsbon ska bli stolt över. Något som representerar vår stad och som vi skall vara malliga att vilja visa upp för resten av Sverige och världen. Ambitionen som ni hör är inte låg. Detta är en långsiktig plan med många lager som ständigt kommer att överraska. 

Även en upplevelseexpert behöver ibland ladda batterierna. När du inte befinner dig på hotellet, vart i Sundsvall kommer vi då att hitta dig?
Haha! Ja från början av nästa år och en låång tid framåt kommer ni nog hitta mig på just hotellet med en god dos panik och glädje! Skulle du mot all förmodan se mig någon annanstans så är det nog i skogen med familj, där jag kommer tanka energi. Så innan det blir för intensivt så planerar jag att försöka spendera så mycket tid som möjligt i staden för att lära känna näringslivet och uppdatera mina Sundsvallskunskaper. Ser enormt mycket fram emot det!

Och slutligen, vilket är ditt bästa hotellminne? 
I slutet av 90-talet hade min mormor äntligen fått möjligheten ekonomiskt att göra en resa för livet. Jag fick följa med till Honolulu, Hawaii och bo på det berömda "Pink Hotel" vid Waikiki Beach. Klassiskt 30-tals hotell, som andades Sinatra och lyx. En helhetsupplevelse i världsklass. Där och då bestämde jag mig. Denna värld skall jag göra till min. 

Stort tack, Per! Vi ser fram emot att bocka av många spännande milstolpar tillsammans kommande månader. Nu har vi dessutom adderat ytterligare ett givet mål i projektet: att ingjuta en känsla som ger Sundsvallsbor och besökare samma upplevelse som du fick i Honolulu för drygt 20 år sedan. 

Du vet väl om att du alltid kan hålla dig uppdaterad med senaste nytt genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev? Länk till anmälan och mer information om hotellet hittar du här. 

För att din upplevelse på Diös.se skall bli så bra som möjligt tillämpar vi cookies. Läs mer om Cookies här.

Acceptera och stäng